www.NSOZ.sk
(zdroj)


11030
§ 82
110311.   Predávajúci alebo osoba vykonávajúca opravu musí kupujúcemu písomne potvrdiť prevzatie veci alebo jej súčasti do opravy a uviesť, v akej lehote opravu vykoná.
110332.   Oprava musí byť vykonaná v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim, inak bez zbytočného odkladu, ak osobitný predpis nestanovuje inak.
110353.   Po vykonaní opravy je predávajúci, alebo osoba vykonávajúca opravu, povinná vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, akým spôsobom a za ako dlho sa vec opravila.
110374.   Doba od uplatnenia práva na opravu alebo výmenu vadného plnenia do času, keď mal kupujúci po skončení opravy vec prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava.
11039
má názor:  

§ 83
Po výmene vadnej veci za vec bez vád začína plynúť nová doba podľa ods. 76 ods. 1 a 2, ako aj nová záručná doba, ak predávajúci poskytol pri predaji vadnej veci záruku za akosť. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky.
11043
§ 84
110441.   Predávajúci, ktorý v dôsledku vady predanej veci musel od kupujúceho prevziať vec späť, opraviť ju alebo poskytnúť zľavu z kúpnej ceny, má voči osobe, ktorá mu vec dodala, právo na obdobné plnenie, vrátane náhrady nákladov, ktoré vynaložil v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady kupujúcim. To neplatí, ak sa predávajúci tohto práva vzdal.
110482.   Na práva predávajúceho voči osobe, ktorá mu vec dodala podľa ods. 1 sa primerane použijú